Poze spion cu Dacia C-Neo, în teste de drum. Ar putea fi noua „mașină de aur” a Europei

Autor: Radu Țuțulan 26 nov. 2025 Știri auto
Poze spion cu Dacia C-Neo, în teste de drum. Ar putea fi noua „mașină de aur” a Europei

Au apărut primele poze spion cu Dacia C-Neo. Modelul, aflat în teste de drum, ar urma să fie lansat anul viitor. Acesta ar putea fi viitoarea „mașină de aur” a Europei, care să propulseze vânzările Dacia-Renault spre cote și mai ridicate.

Camuflată cu atenție, pentru a ascunde cât mai multe detalii de design, noua Dacia C-Neo a fost surprinsă în teste de drum, în sudul Europei.

Acestea sunt primele poze cu modelul, care ar urma să fie prezentat anul viitor.

VEZI AICI IMAGINILE

Primele poze spion cu Dacia C-Neo, în teste de drum

După Duster și Bigster, gama va primi în 2026 două modele noi, dezvoltate sub proiectul C-Neo. Un crossover wagon poziționat peste Jogger și un fastback cu cinci uși, alternativă accesibilă la sedanurile clasice.

Cele două vor fi construite pe aceeași platformă CMF-B a Grupului Renault, bază tehnică folosită deja de toată gama Dacia.

Arhitectura este comună și cu viitorul Bigster, ceea ce va reduce costurile de producție și va permite mărcii să ofere un preț final competitiv.

Jurnaliștii de la carscoops.com au publicat primele poze spion cu Dacia C-Neo. Noul model vizează exact segmentul ocupat cu succes de Skoda Octavia Combi.

Prototipurile noului break au fost surprinse în sudul Europei, acoperite de camuflaj, dar deja într-o fază avansată de dezvoltare.

Designul respectă direcția introdusă de Duster și Bigster:

  • suprafețe curate;
  • linii simple;
  • faruri LED înguste;
  • elemente inspirate din zona crossover.

Modelul are o lungime estimată la 4.6 m, mai mare decât Jogger-ul (4.5 m), ceea ce va permite un interior generos și un portbagaj amplu.

Arcele ușor conturate ale roților, garda la sol ridicată și protecțiile discrete confirmă orientarea ușor aventuroasă a modelului.

În spate, acoperișul se prelungește într-un spoiler, stopurile LED sunt subțiri, iar hayonul aproape vertical sugerează un volum util de top în segment.

Fastback-ul, aflat și el în lucru, va combina look-ul elegant al unui sedan cu încărcarea facilă a unui hatchback/break.

La interior, C-Neo va prelua, cel mai probabil, tabloul de bord și comenzile de la Duster și Bigster. Vor fi păstrate materialele robuste, sistemul Dacia YouClip pentru accesorii și comenzile fizice pentru funcțiile principale.

Platformă comună cu Bigster și motorizări variate

Fiind construit pe platforma CMF-B, C-Neo va împărți o mare parte din elementele tehnice cu SUV-urile mărcii.

Gama de motorizări va include opțiuni accesibile, orientate spre eficiență:

  • 1.2 TCe mild-hibrid 48V, cu aproximativ 130 CP (deja folosit pe Duster), disponibil cu tracțiune față sau integrală
  • versiuni bi-fuel benzină/GPL, una dintre cele mai populare soluții Dacia
  • hibrid complet, cu posibilitatea introducerii unui nou motor 1.8 hibrid, evoluție a actualului sistem de 1.6 Hibrid 140

Surse din industrie susțin că nu este exclus ca, ulterior, gama C-Neo să primească și o versiune plug-in hibrid, dacă cererea europeană o va justifica.

Încă din această vară, ProMotor a publicat imagini cu proiectul Dacia C-Neo, care pot fi văzute aici.

O alternativă accesibilă la compactele tradiționale

Deși proiectul C-Neo nu a fost încă anunțat oficial, CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a confirmat că două modele complet noi vor debuta în 2026.

Acestea vor completa gama dintre Duster și Bigster atât ca spațiu, cât și ca preț.

Strategia este de a oferi alternative accesibile la modele precum VW Golf, Peugeot 308, Opel Astra sau Toyota Corolla.

Noul model (C-Neo) se află în competiție directă cu Skoda Octavia Combi. Și ar putea deveni unul dintre cele mai importante proiecte ale mărcii din ultimul deceniu.

Cu două versiuni de caroserie, platformă comună cu Bigster, motoare moderne și un raport excelent între cost și utilitate, modelul ar putea deveni un nou best-seller european.

Deocamdată, prototipurile sunt în teste de drum, iar dezvăluirea oficială este programată pentru a doua jumătate a anului 2026.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: media.renault.com


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide